1. Kjøpsvilkår
Disse generelle vilkårene for salg og levering gjelder for alle bestillinger og leveranser fra Drive365 (tjenesteleverandør) og eshop.drive365.no nettbutikk (tjeneste). Når du bruker tjenesten, kjøper produkter fra tjenesten eller registrerer deg for tjenesten, godtar brukeren / kunden vilkårene og betingelsene som er angitt her, og forplikter seg til å overholde disse vilkårene.
2. Kontaktinformasjon til tjenesteleverandøren:
Drive365 AS
Innspurten 15
O663 Oslo, Norge
Organisasjonsnummer: 927 527 545
3. Rett til bruk
Tjenesten er beregnet på Drive365 sine kunder. Klienter kan være lovlige selskaper, utdanningsinstitusjoner eller offentlige enheter.
I salgsavtalen som er inngått mellom kunden og tjenesteyteren, gjelder den norske kjøpsloven med mindre annet er bestemt.
4. Bestilling
Ved bestilling fra Tjenesten opprettes en bindende salgsavtale når Tjenesteyter sender Brukeren en ordrebekreftelse, der produktets tilgjengelighet og leveringstid bekreftes. Tjenesteleverandøren forbeholder seg retten til ikke å akseptere bestillingen.
Brukeren er ansvarlig for alle bestillinger som legges inn med hans/hennes brukernavn og passord. Brukeren er ansvarlig for å opprettholde konfidensialiteten til hans/hennes brukernavn og passord.
Når du legger inn en bestilling, tar brukeren hensyn til at bestillingen er bindende.
5. Produktpriser
Prisen på produktet er prisen som vises på tjenestesiden i forbindelse med produktinformasjonen på bestillingstidspunktet. Tjenesteleverandøren forbeholder seg retten til å endre prisene uten varsel. Prisene på kampanjeproduktene er kun gyldige i løpet av kampanjen, eller så lenge det er nok varer, med mindre annet er oppgitt. Prisene på pakketilbud gjelder ikke hvis noen av komponentene i pakken fjernes. Skriftlige tilbud skal være gyldige i samsvar med det tilsagn som er gitt. Frakt, avgifter og andre lignende kostnader vil bli lagt til prisen på produktene med mindre annet er oppgitt.
6. Prisfeil
Tjenesteyteren forbeholder seg retten til å kansellere bestillingen ved åpenbare prisfeil. En klar prisfeil refererer til en mulig prisfeil på et produkt i nettbutikken, slik at prisen på produktet avviker betydelig og tydelig fra riktig pris på produktet.
7. Leveranser
Bestillinger behandles umiddelbart hvis produktene er lagervarer. Eventuelle leveringstidsestimater for bestilte produkter er basert på leverandørerklæringer og er veiledende. En rimelig leveringsforsinkelse gir deg ikke rett til å kansellere bestillingen.
Tjenesteyteren er ikke ansvarlig for forsinkelser forårsaket av force majeure eller indirekte skade påført Brukeren ved forsinket levering.
Tjenesteleverandøren leverer produktene den selger på grunnlag av en tredjeparts transportkontrakt. Tjenesteleverandøren forbeholder seg retten til å levere de bestilte produktene i batcher.
Levering skjer i Norge av transportør eller av Drive365 engasjerte leverandør med følgende leveringsvilkår: Ex works Drive365 distributør lager iht. Incoterms 2010. Risiko for forsendelsen går over på kunden når produktet er gjort tilgjengelig for transport fra Drive365 distributør(er) sitt lager.
Drive365 har ikke ansvar for forsinket levering uavhengig av om forsinkelsen beror på forhold som skyldes transportør, forsinkelse eller delleveranse som skyldes forhold som produsenten svarer for eller andre omstendigheter.
8. Tilgjengelighetsinformasjon
Tjenestens produktutvalg, priser og tilgjengelighetsinformasjon kommer hovedsakelig fra systemene til distributørene som brukes av Drive365. Drive365 AS er ikke ansvarlig for feil tilgjengelighetsinformasjon. Tilgjengelighetsinformasjonen til tjenesten oppdateres daglig, men det er kanskje ikke saldoen på kjøpstidspunktet. På denne måten kan det være avvik fra den deklarerte informasjonen i informasjonen om produkttilgjengelighet. På samme måte er estimater av fremtidige ankomstpartier veiledende og kan ikke bekreftes.
9. Betalingsbetingelser
Betaling kan skje ved bruk av kredittkort/debetkort, direktebetaling gjennom nettbank eller ved faktura. Fakturering skjer etter særskilt kredittsjekk. Betaling kan også skje gjennom finansiering via en av Drive365 samarbeidspartnere.
Fakturabeløpet skal være tilgjengelig på Drive365 bankkonto senest ti (10) dager fra faktureringsdato. Ved forsinket betaling har Drive365 rett til å kreve forsinkelsesrenter etter forsinkelsesrenteloven samt betalingspåminnelse med purregebyr etter inkassoforskriften.
Dersom kunden ønsker papirfaktura tilkommer et fakturagebyr for dette. Melding om feil i en faktura fra Drive365 (reklamasjon) må være Drive365 i hende innen fakturaens forfallsdato. Dersom reklamasjon ikke er skjedd i tide kan ikke feilen gjøres gjeldende overfor Drive365.
Produktene forblir Drive365 eiendom frem til Drive365 har mottatt full betaling.
Dersom det finnes rimelig tvil vedrørende kundens betalingsevne, har Drive365 rett til å fastsette kortere betalingstid, kreve forskuddsbetaling eller annen sikkerhet for fremtidige leveranser.
10. Installasjoner
Forhåndsinstallasjon av tilbehør og programvare, brukerveiledning og andre lignende tjenester er ikke inkludert i prisen på produktene med mindre det er spesifikt angitt i produktbeskrivelsen.
11. Garanti
Garantien bestemmes av garantibetingelsene som er spesifisert av produsenten. Undersøk produsentens garantibetingelser du mottok med enheten nøye. Et produkt med en garantifeil vil først bli forsøkt løst med service. Hvis tjenesten ikke kan utføres, erstattes produktet med et produkt med lignende egenskaper. Utskifting eller reparasjon av et produkt under garanti forlenger ikke den opprinnelige garantiperioden for produktet.
Kunden må melde fra om den påviste mangelen innen rimelig tid da kunden oppdaget feilen eller burde ha lagt merke til den. Garantireparasjoner utføres på serviceleverandørens tjeneste eller alternativt på en tjeneste utpekt av tjenesteyteren. Kunden er ansvarlig for transportkostnadene for garantiservice.
12. Reklamasjonsrett
Kunden er forpliktet til å inspisere produktene ved ankomst. Hvis det oppdages en feil eller skade på produktene, må kunden umiddelbart, men senest 8 dager etter produktets ankomst, klage skriftlig på saken. En klage i fritt skjema kan sendes enten via e-post til support@drive365.no eller ved å fylle ut et kontaktskjema på nettstedet. Kunden er forpliktet til å inspisere produktene, selv om de ikke brukes umiddelbart eller pakkes for lagring. Hvis ingen klage er gjort, anses leveransen som akseptert. Garantien eller ansvaret for mangler dekker ikke skader forårsaket av feil bruk av produktet eller forsømmelse av instruksjonene.
Tjenesteyteren er ikke ansvarlig for tap av inntekt som følge av produktene som selges. Ansvaret er begrenset til maksimumsprisen på produktet. Hvis det kjøpte produktet ikke lenger mottas (f.eks. på grunn av produksjonsslutt), vil det betalte kjøpsbeløpet bli refundert til kunden.
13. Rett til bytte og retur
Produkter kjøpt gjennom tjenesten har som hovedregel ikke returrett, med mindre dette er særskilt avtalt med tjenesteyter.
14. Teknisk support
For teknisk support og brukerstøtte forbeholder Drive365 seg retten til å henvise kunden til de respektive produsentene, samt eventuelt til tredjeparts betalingssupport. Telefonnummer til de respektive produsenter/leverandører er tilgjengelig på Drive365 hjemmesider under fanen kundeservice/kontakt/hvem kontakter jeg. Vennligst merk at supporten kan være på engelsk for visse produsenter og at det i noen tilfeller gis support utelukkende gjennom epost og hjemmesider.
15. Tvisteløsning og verneting
Alle tvister om denne avtalen som ikke kan avgjøres ved forhandlinger, skal avgjøres i Oslo Tingrett.
16. Endringer i vilkårene
Tjenesteleverandøren har rett til å endre vilkårene for bestilling og levering når som helst. Brukeren godtar endringene som er gjort ved bruk av tjenesten.